Dice hat für den 13. Januar einen PC-Patch angekündigt, der einige der dringlichsten Probleme in der PC-Version beheben soll.
Wie Dice bekannt gab, wird das Studio im Laufe des 13. Januars 2014 einen Patch für die PC-Version von Battlefield 4 veröffentlichen, der zahlreiche Fehler beheben soll. Unter anderem möchte Dice den bereits seit der Beta bekannten Fehler des Speicherüberlaufs beheben, der beim Wechsel der Karte auftritt und Spieler zu einem Neustart zwingt. Außerdem soll der Sound-Loop-Fehler behoben werden, der bei der Nutzung der Grafikeinstellungen 'Hoch' und 'Ultra' auftritt. Dazu kommen verschiedene Fixes, die die grundlegende Stabilität des Spiels erhöhen und Probleme mit der Kamera beheben sollen.
Abseits der Fehlerbehebung wurde auch am Gameplay geschraubt. Unter anderem wurde die Reparaturrate aller Fahrzeuge normalisiert und die Schadensrate der 20-mm-Kanonen der Stealth-Jets um 25 Prozent erhöht.
Der vollständige Changelog
Various fixes for improving general stability
Fixed a memory leak issue occurring after level shutdowns, which could result in a out-of-memory crash in longer play sessions
Additional fix for the “sound loop” deadlock when running High/Ultra graphics settings
Added a warning for using Legacy AMD drivers that were out of date
Fixed a player feedback timing issue where blood was appearing before other damage indicators, and before damage was actually done
Fixed a bug where players’ rank icons on the scoreboard would not be updated
Fix for Asian users unable to start Battlefield 3 and Battlefield 4 on Windows 8.1
Normalized repair rates across all vehicles
Fixed problem with killer health in kill card not being correctly updated (showing 100% health even though the soldier was hurt)
Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members
Fixed a bug where a Main Battle Tank Coaxial HMG ammo box was occasionally blocking the driver’s camera
Increased damage by 25% for the Stealth Jet 20mm cannons.
Stealth Jets now have more similar handling attributes to each other. F35 & J-20 are slightly more agile, Su-50 is less agile.
Attack Jets now have more similar handling attributes to each other, and all 3 are now slightly less agile than earlier
Fixed camera glitch when switching weapons while moving in crouch
Fixed an occasional bug where players could experience intermittent engine sound dropouts when driving wheeled IFVs
Fix for player spawning under the map when deploying on Lancang Dam
Fixed flickering in map and minimap on Rogue Transmission and Operation Locker
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