TweakPC

Zurück   Computer Hardware Forum - TweakPC > Hardware > CPUs und Mainboards allgemein

Antwort

LinkBack Themen-Optionen Ansicht
Alt 07.01.2020, 16:16   #1 (permalink)
Neuling

avisarnold befindet sich auf einem aufstrebenden Ast

Standard Mein PC hat ein Problem

How To Decorate The Fabric With Stenciling

Stenciling is such a fun thing that if you are in just a practice phase and every day you just want to try something out or want to create something out of the box then stenciling is something which can add fun to the work. Later you can sew anything from that fabric with the help of the best basic sewing machine or you can visit https://craftsselection.com* for the relevant information about the sewing machine.

Today in this blog, this is all about stenciling and how you can even decorate your old shirts with them. This is about creativity. You can print the patterns on the shirt which are in your mind and let the colors describe your personality. Follow me step-by-step to create stencils on the shirt or any fabric.

1 - Tools:

For the stencils work, you need to have certain tools in the box. You need sponges, brushes, fabric paints, and sewing tools as well if you need to cut the fabric. The size of the brushes and sponges must be according to the size of the area you need to cover. If you want to draw something small on the fabric then you need to use the small number of brushes and thin sponges.

If you are about to stencil the whole fabric before sewing then definitely you need more tools and brushes of all the size due to the wide design. Sponges must be in your stenciling kit because you can cut them according to the need and there won’t be any mess on your table.

2 - Paints:

Before you start painting on the shirt, one thing that needs to be done is to use individual colors. If you are a beginner and trying stenciling for the first time then use a small number of paints on the fabric to check the quality and look of the project. Use a small amount of paint on one plate and whatever paints you are using must stay longer on the fabric.

I recommend choosing high-quality paints for the stenciling to achieve the desired results. If you want to mix few colors then use a small number of paints on one disposable plate and once you have color then with the help of a sponge, spread it on the plate to get the sponge a proper color. Later you can move it on the fabric as you want.

3 - Brushes Preparation:

Now you need to first analyze what kind of brushes you have and whether they are going to work on the fabric or not? If you are doing stenciling for the first time then use brushes that must be soft in nature and easy to move on the fabric. If the fibers of the brush are not soft enough then it will not get the paint in the proper way and will get stuck in the middle.

If you are not willing to invest in the brushes and you already have old brushes in the home then you can start preparing them by following this method. Take half a glass of water and add coconut oil to it. Dip the brushes for few minutes in the mixture and keep moving them. After a few minutes, the fibers of the brush will be soft and easy to use.

If you are going to stitch the fabric later then wait until the paint is completely dry out. If you have the best first sewing machine then you don’t have to prepare the machine first as these machines are easy to use. Read this*Top 10 Sewing Machines For Beginners to Buy to get familiar with entry level sewing machines and to get relevant information.

4 - Test Drive:

Again like always, I am going to say check the tools before you start painting on the fabric. If you are creating something for the professional work then you need to check the tools and brushes all before starting to work but if you are doing it for constant practice then don’t spend too much on the expensive fabric. For the practice be in your budget.

Test the brushes and sponges on the test fabric first to check the performance. If your tools are not working well then definitely you need to move on to the new tools. Once you are satisfied with the performance now it’s time to start working on the fabric.

5 - Stencil:

You have already test the stencil and performance of the tools so this step is going to be quick. Keep the stencil on the fabric and with the help of a brush start adding the paint as you want. I just want to add here that if you are using different colors for the different designs then use one color first and let it dry before you start to use another one.

If you will use one after another then they will get mixed and you will not be able to get the desired result. Keep your stencil clean before moving on to the next design. With the help of a wet sponge, clean the paint from the stencil and in this way move on to the design.

6 - Dry and Check:

After completing the whole design of the stencils, you need to move forward and let the paints dry at their place. It won’t take much time in drying but I recommend keeping the fabric somewhere in an open place to let it dry quickly. Once the fabric is dry, you can check it by moving your fingers over the design.

Now your fabric is all ready to get stitched by a sewing machine. You can read this post**What Is The Best Sewing Machine For Beginners You Should Buy for the complete reviews and guide on the best sewing machine for starters.

Stenciling is such a fun thing that once you are going to complete it, you will get addict to it. You are going to bring out all your old shirts or fabric and you will start creating things on them. This is such a fun way to re-create the shirts or to change the look of the fabric.

Geändert von avisarnold (29.06.2021 um 04:13 Uhr)
avisarnold ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.01.2020, 17:23   #2 (permalink)
Overclocker

heike befindet sich auf einem aufstrebenden Ast

Standard AW: Mein PC hat ein Problem

beim anschliessen der käbelchen power mit reset vertauscht?
heike ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.01.2020, 17:28   #3 (permalink)
Hardware Freak

Benutzerbild von Killerpixel

Killerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz seinKillerpixel kann auf vieles stolz sein

Kein ganz ungewöhnliches Problem, hab ich in letzter Zeit kurioserweise recht häufig. Ist schwierig aus der Ferne zu diagnostizieren.

Was ist denn für ein Mainboard drin?

Das könnten diverse Wake-Settings im BIOS sein, Wake-on-LAN, Wake-on-Keyboard oder solche Sachen.
Das Motto der Minensucher: Wer suchet, der findet. Wer drauftritt verschwindet.

Killerpixel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 07.01.2020, 19:44   #4 (permalink)
Hardware Freak

Benutzerbild von poiu

poiu ist einfach richtig nettpoiu ist einfach richtig nettpoiu ist einfach richtig nettpoiu ist einfach richtig nett

Ich denke das ist Win 10 das Problem hatte ich auch öfter und das bei einem alten System auch
poiu ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 08.01.2020, 07:45   #5 (permalink)
Blödmarktkundenberater

Benutzerbild von Exit

Exit hat eine strahlende Zukunft
Exit hat eine strahlende ZukunftExit hat eine strahlende ZukunftExit hat eine strahlende ZukunftExit hat eine strahlende ZukunftExit hat eine strahlende Zukunft

Ein Kumpel von mir hatte sowas auch vor ner Weile.

Bei ihm war es eine seiner externen USB Festplatten, welche für den permanenten Neustart verantwortlich waren.

Du kannst zum testen ja mal versuchen alle Fremdgeräte abzuziehen (also nur noch Maus/Tastatur am USB zu lassen).
Power is nothing without Control!
Hauptsystem
Exit ist offline   Mit Zitat antworten
Antwort

Stichworte
problem