Das Spiel "The Elder Scrolls IV: Oblivion" konnte auf dem PC bisher nicht Anti-Aliasing und High Dynamic Range Rendering gleichzeitig bieten. Ein Beta-Treiber von ATI schafft nun Abhilfe.
Da es sich um einen Beta-Treiber handelt, übernimmt ATI keinerlei Garantie. Das es eine Beta-Version sein muss, legt schon der Name nahe. Catalyst 6.3 würde eigentlich für einen im März diesen Jahres veröffentlichten Treiber sprechen.
Seitens ATI wird folgendes zu dem Treiber gesagt:
Elder Scrolls IV: Oblivion - aka The Chuck Patch
Radeon X1000 series CrossFire
Windows XP Professional / Home Edition
Windows XP Professional 64-bit Edition
Windows 2000
This special driver is provided to enable additional functionality for Oblivion. Specifically this driver will:
Permit High Dynamic Lighting (HDR) concurrently with Anti-Aliasing (AA)
AFR mode for CrossFire (2 GPU’s)
This driver is provided as a proof-of-concept and is not supported by Bethesda, 2K games or ATI Technologies.
Known issues:
SuperAA with CrossFire in HDR mode is not enabled. If you have SupperAA enabled you will get the quality and performance of one card as opposed to two.
Rendering issues with grass shadows
On an ATI Radeon X1600XT CrossFire configuration, the game may intermittently crash if they set resolution is higher than 1600x1200
On an ATI Radeon X1900 series card, the game may crash while task-switching between the desktop and game (alt-tab).
ueber TweakPC:
Impressum, Datenschutz Copyright 1999-2024 TweakPC, Alle Rechte vorbehalten, all rights reserved. Mit * gekennzeichnete Links sind Affiliates.