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DayZ SA: Version 0.47 als Stable-Release veröffentlicht - Das ist neu

Donnerstag, 31. Jul. 2014 10:41 - [tj] - Quelle: steamcommunity.com

Bohemia Interactive hat die Version 0.47 von DayZ in den Stable-Bereich überführt. Zu den Neuerungen gehören unter anderem ein neues Pathfinding für Zombies, Ragdoll-Physik, neue Waffen, zivile Zelte und dynamisches Loot.

Nachdem der Start von DayZ vor allem von Verspätungen überschattet war, legen die Entwickler mittlerweile ein beachtliches Tempo vor. Mit der nun im Stable-Kanal veröffentlichten Version 0.47 findet unter anderem erstmals das neue Zombie-Pathfinding auf Basis eines Navmesh - ein Navigationsgitter für NPCs - Einzug ins Spiel. Das neue Pathfinding soll verhindern, dass Zombies durch Hindernisse, wie etwa Zäune oder Wände, buggen. Das Pathfinding war bisher eines der grundlegenden Probleme der Standalone-Version von DayZ.

Dazu generieren die Server seit Version 0.47 wieder dynamisch Loot. Zuletzt wurde lediglich bei Server-Neustart Loot generiert. Die Folge waren teils komplett leergeräumte Gebiete, vor allem rund um das Startgebiet bei Berenzino.

Nicht zu vergessen auch, dass die Engine laut Changelog um Ragdoll-Physik für Zombies und Spieler erweitert wurde. Mittels Ragdoll können etwa unbelebte menschliche Körper in Echtzeit berechnet werden, also etwa der Sturz einer Leiche von einer Treppe. Auf vorgescriptete Ereignisse kann dabei verzichtet werden, so dass jeder Sturz einzigartig abläuft.

DayZ SA: Version 0.47 als Stable-Release veröffentlicht - Das ist neu
(Bild: Zombie aus DayZ)

Abgerundet wird der Patch von zahlreichen kleineren Verbesserungen, darunter neue Animationen, neue Möglichkeiten Dosen zu öffnen (SKS-Bayonet und Sichel), neue Gesichter für die Charaktere, neue Items - darunter die Waffen Makarov, AK101, CR 527 und PM 73 RAK, einer neuen Stadt und vielem mehr.

Mittels den hinzugefügten mittlerem zivilen Zelt sollte es nun auch wieder möglich sein, Lager aufzubauen.

Bekannte Fehler betreffen unter anderem einen seltenen Spieler-Zustand, in dem dieser keine Angriffe ausführen kann. In solch einem Fall schafft ein Relog Abhilfe. Nach dem Werfen kann es zudem passiert, dass der Charakter für einige Sekunden einfriert. Auch das Desync-Problem ist noch immer nicht zur Gänze behoben.

DayZ SA: Version 0.47 als Stable-Release veröffentlicht - Das ist neu
(Bild: Auf Tour in Chernarus)

Im Folgenden der komplette Changelog:

Known issues:

  • Player can in rare circumstances enter a state in which they cannot attack and must relog
  • Character may temporarily enter a frozen state when throwing (resolved a few seconds)
  • Melee targeting is off in some situations
  • Players can in some circumstances experience slight desync with server
  • Dynamic server events are temporarily disabled
  • Backpacks rearrange after reconnection
  • Players restrained while unconscious remained restrained until reconnection (after awaking)
  • Persistent items & storage are disabled server side pending hot fix to stable branch

New:

  • Actions: cans can be opened with SKS bayonet and sickle
  • Actions: added playerDrinkCan action to config
  • Actions: added Melee class to SurvivorBase
  • Animations: New default aimed animations with rifle
  • Animations: Player now can walk while surrender
  • Animations: Transitions for surrender/restrained player
  • Animations: Crouched zombie animation set
  • Animations: Reload for CZ527
  • Animations: Hand poses added for matchbox, Injection Vial, Hacksaw
  • Animations: Drinking from can
  • Character: New female face models
  • Character: New male face models
  • Engine: Ragdoll support for Zombies & Players
  • Engine: Initial implementation of navmesh for zombie pathfinding
  • Items: Boonie hat fishing hook storage
  • Items: Chemlights
  • Items: AK101
  • Items: CR 527
  • Items: Makarov
  • Items PM 73 RAK
  • Items: Medium Civilian Tent
  • Items: Paramedic clothes (jacket and pants)
  • Items: Military Boots now store knives
  • Items: Red, Black, Polka dotted, Olive and Camo bandana added
  • Items: Untied Red, Black, Polka dotted, Olive and Camo bandana added
  • Recipes : Red, Black, Polka dotted, Olive and Camo as a bandage
  • Recipes: Red, Black, Polka dotted, Olive and Camo bandanas can be untied and tied to mask
  • Server: Persistent item support (disabled for this update)
  • Server: Simulation changes to support increased server performance
  • Server: Persistent storage support (disabled for this update)
  • Server: Dynamic loot respawning
  • World: Turovo village added

Fixed:

  • Actions: Player is not able to fill a ruined canteen from well.
  • Actions: When player opens ruined canned food there is low amount of food left.
  • Actions: Player is not able to pour water from a ruined canteen.
  • Actions: Player can no long empty magazine attached to a weapon
  • Actions: No access to catch rain action during ongoing action
  • Actions: Fishing actions displayed while using different items than rod
  • Actions: Added missing part to improvised bag/backpack crafting messages in action menu
  • Actions: Zucchini can be force fed
  • Actions: Added new drink from well animation to blue well
  • Actions: Unable to use actions while swimming or while on ladder
  • Actions: Player can take Makarov into hands straight from ground
  • Actions: Player can take PM73 RAK into hands  straight from ground
  • Actions: Removing item on which consume action was called, not item which was swapped to hands during consume action
  • Animals: Visual improvement of cow, rabbit and wildboar
  • Animations: Gestures related bugs fixed (Facepalm, Cut throat, Silence)
  • Animations: Crouch moves with bow
  • Animations: Prone moves with pistol
  • Animations: Fixed multiple issues with vaulting
  • Animations: Zucchini handheld position
  • Animations: SoundEdge(footstep sounds) set correctly for kneel run with rifle
  • Animations: Face-palm doesn't make the player stand up from prone anymore
  • Animations: Sitting tweaked(changing weapons keeps player in kneel, instead of making them stand....)
  • Engine: Adjustment to Night time lighting levels
  • Items: Dimmed fireplace light so it not interfere with HDR
  • Items: Tweaked shotguns dispersions and recoils
  • Items: Tweaked pistols dispersions
  • Items: Tweaked rifles, carbines and SMGs dispersions
  • Items: Tweaked attachments (optics, buttstocks, handguards, compensators, bipod) dispersions
  • Items: Wooden sticks can be held in hands
  • Items: CR527 shadow glitch fixed
  • Items: Set chemlight to last 60 minutes
  • Items: Lowered light intensity for chemlights and flare
  • Items: Temoved buttstock as default spawned attachment for MP5
  • Item: Binoculars size reduced
  • Items: Added other chemlight color material variants
  • Modifiers: Removed vomit message from blinded modifier
  • Recipes: Player can paint CR 527 black, green and camo
  • Recipes: Player can't tear clothing into rags while there are things in it
  • Recipes: Ruined cans opening tweaked
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